.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اتاق فكر تخريب فرماندهان جنگ كجاست؟


هر چند گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي به خاطر توصيه‌هاي مقام معظم رهبري مبني بر پرهيز از ورود زودهنگام به عرصه انتخابات رياست‌جمهوري از اين موضوع خودداري مي‌كنند ولي رسانه‌هاي متعلق به جريان دولت از مدت‌ها پيش در اين عرصه ورود كرده است. در همين راستا يك سايت منسوب به جريان انحرافي ديروز وارد فاز تخريب زودهنگام عليه برخي چهره‌هاي احتمالي شده است.

رسانه‌هاي جريان انحرافي كه در تخريب چهره‌هاي انقلاب يد طولايي دارند،‌ديروز تخريب يكي ديگر از مسئولين را در دستور كار خود قرار دادند و به اين بهانه ورود افراد با سوابق دفاع‌مقدس به عرصه سياست را نقد كردند. گزارش نويس ارگان دولت در حالي كه اين دسته از مسئولين را با عنوان «نظاميان سياسي شده» خطاب قرار مي‌داد، تاكيد كرد، اين چهره‌ها دچار «فقدان خودآگاهي سياسي» بوده و در شناخت جامعه و افكار عمومي ناتوان هستند.



مدعيان شناخت مردم،‌شناختي از جامعه ندارند

اسماعيل كوثري با اشاره به گزارش سايت ارگان جريان انحرافي عليه ورود چهره‌هاي نظامي به عرصه سياست به تهران امروز مي‌گويد: اينكه برخي مي‌آيند و مدام مي‌گويند كه نظامي‌ها نبايد وارد عرصه سياست شوند،‌ناآگاه هستند. براي ورود از حوزه نظامي به حوزه سياست‌مسير قانوني وجود دارد كه افراد بايد آن را رعايت كنند. مثلا درباره نمايندگي مجلس،‌افراد بايد استعفا داده يا بازنشسته شوند. بنابراين آنان كه به ورود نظاميان به سياست به‌رغم رعايت مسير قانوني خرده مي‌گيرند يا به قانون مسلط نيستند يا اينكه نمي‌خواهند به قانون عمل كنند. قانون به كسي اجازه نمي‌دهد افراد فراتر از آن عمل كنند.

اين نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آنان كه مدعي هستند جامعه به نظامي‌ها اقبالي ندارند،‌جامعه را نمي‌شناسند يا در شناخت جامعه دچار انحراف هستند. اگر اين دسته، جامعه را مي‌شناختند مي‌دانستند كه مردم خدمتگزار صادق و با اخلاص مي‌خواهند. مردم كسي را نمي‌خواهند كه با آنان يك نوع صحبت كرده و در عمل طور ديگر انجام دهد. جامعه به‌دنبال افرادي است كه در آشكار و پنهان با آنان يكي باشد. كوثري با بيان اينكه «حضور افراد با سابقه نظامي در عرصه سياست امري طبيعي و مطلوب است» گفت: اين موضوع نه تنها در ايران بلكه در كشورهايي مانند آمريكا كه الگوي شبهه واردكنندگان است نيز رايج است. در آمريكا بسياري از مسئولان بلند مرتبه سياسي فعلي سابقه نظامي و حضور در جنگ دارند.

وي تصريح كرد: سياست‌مداراني كه سابقه نظامي دارند يك ويژگي بارز دارند كه در ساير افراد كمتر ديده مي‌شود. اين چهره‌ها در عرصه سياست زير بار هر حرفي نرفته و معامله گر نيستند. بنابراين كساني كه معتقدند سياست‌مداراني كه سابقه نظامي دارند با اقبال عمومي مواجه نمي‌شوند، جامعه ايران را نمي‌شناسند.



اكثر سياست‌مداران ايراني سابقه سپاه دارند

اين نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به اينكه اكثر سياست‌مداران ايراني كه سابقه نظامي دارند،‌ در بسيج و سپاه بودند، گفت: اين دسته از چهره‌ها قبل آنكه نظامي باشند به واسطه حضورشان در بسيج و سپاه،‌سياسي بودند و كساني كه مدعي هستند تنها خودشان مقبوليت مردمي دارند بايد به سابقه سياسي اين افراد پيش از پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع‌مقدس مراجعه كنند.

وي گفت: اكثر سياست‌مداراني كه سابقه حضور در سپاه يا ارگان‌هاي نظامي ديگر را دارند هنگامي وارد اين عرصه شدند كه داراي سوابق مبارزاتي و سياسي بوده و به تكليف امام(ره) وارد ارگان نظامي شدند و به حضور خود در عرصه دفاع از ميهن افتخار مي‌كنند.

كوثري با اشاره به اينكه اكثر مسئولين فعلي كه داراي سوابق نظامي هستند، از فرماندهان دوران دفاع‌مقدس بودند،‌گفت: مردم به كساني كه روزگاري در صحنه‌هاي دفاع‌مقدس مخلصانه جانشان را در دست گرفته و از ناموس كشورشان دفاع كردند بيشتر از ديگران اعتماد دارند. رايي كه مردم به امثال من در مجلس و ساير حوزه‌ها مي‌دهند نيز نشان مي‌دهد بر خلاف ادعاي مدعيان مردم به افراد با سابقه دفاع‌مقدس اقبال دارند.



اطمينان مردم به چهره‌هاي نظامي

محمدصالح جوكار نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با تهران امروز با اشاره به گزارش سايت روزنامه دولت عليه ورود نظاميان در سياست گفت: كساني كه اينگونه تفكر وعقايد را دارند درحقيقت صاحبان تفكر منسوخ شده و كهنه هستند. چرا كه اين تفكرات مربوط به 2500 سال قبل است. امروز بايد براي افكار عمومي شأن قائل شد.

وي با بيان اينكه در نظام جمهوري اسلامي ايران مردم براي انتخاب مسئولين خود داراي فكر و شعور هستند گفت: اينكه گفته شود مردم به چهره‌هايي كه سابقه نظامي يا حضور در سپاه را دارند،‌اقبالي ندارند اهانت به مردمي است كه بارها با راي‌هاي خود نشان دادند اين افراد مطمئن‌ترين هستند. مردم به واسطه حضور اين چهره‌ها در عرصه‌هايي همچون دفاع‌مقدس اطمينان داشته و اقبال نشان مي‌دهند.

جوكار طرح «عدم حضور چهره‌هاي سياسي با سوابق نظامي در عرصه انتخابات» را زاييده جمود فكري ذهن اين افراد دانست و گفت: اين دسته افراد فكر مي‌كنند كه تنها آنان مي‌توانند براي ملت تصميم بگيرند و ملت صلاحيت تصميم گيري براي سرنوشت خود را ندارند؛ چه بسا ممكن است به افرادي راي دهند كه سابقه سپاه يا بسيج دارند. وي با اشاره به علت حضور افراد در مناصب نظامي همچون سپاه و بسيج گفت: وقتي كه تماميت ارضي كشور به خطر افتاد و نهال انقلاب توسط دشمن تهديد شد وظيفه همه بود كه در اين راستا وارد عرصه دفاع شوند. افرادي كه در آستانه انتخابات‌ها خود را به جاي مردم مي‌گذارند و تصميم مي‌گيرند كه نظاميان اقبالي نخواهند داشت، آيا معلوم است زمان دفاع‌مقدس كجا بودند؟! آيا به مسائل انقلاب واقفند؟! آيا مي‌دانند دهه شصت چه اتفاقي براي انقلاب افتاد؟! فتنه‌هاي مختلفي كه در اين سال‌ها خنثي شد توسط همين فرزندان انقلاب و پاسدار انجام گرفت. اگر پاسداران و بسيجيان نبودند امروز حتي عرصه‌اي پديدار نمي‌شد تا منتقدين حرف شان را بزنند.

اين نماينده مردم يزد در مجلس گفت: آنان كه معتقدند افراد با سابقه نظامي نبايد وارد عرصه سياست شوند،‌تصورشان اين است كه اين افراد از بدو تولد وارد نظامي‌گري شدند در حالي كه اين اشتباه است. اين افراد قبل از پيوستن به سپاه و بسيج در عرصه دانشگاه و علم و عرصه فرهنگي نقش داشتند. اين افراد اكثرا دانشجوي قبل از انقلاب بوده و سياست‌مداران اصيل اينها هستند. جوكار ادامه داد: مردم هم قدرشناس و سپاس‌گزار زحمات اين افراد هستند. پاسداراني كه به سياست ورود مي‌كنند از سالم‌ترين مسئولين هستند و به خاطر خميرمايه و بصيرتي كه دارند هيچ‌گاه خود را نمي‌بازند و گر نه خيلي از افراد هستند كه وارد مسئوليت شدند و به خاطر قدرت طلبي خود را باخته و به انحراف كشيده شدند.



اداره كشور نيازمند روحيه جهادي است

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينكه اكثر كساني كه از عرصه نظامي وارد عرصه سياست‌مي‌شوند سوابق حضور در دفاع‌مقدس دارند، گفت: دفاع ما دفاع‌مقدس بود. چون بار معنوي و اعتقادي داشت. وزن فرهنگي و اعتقادي جنگ تحميلي به وزن نظامي آن مي‌چربيد. آنچه ما را در جنگ هشت ساله موفق كرد توسل به خدا و ائمه بود. اينها بود كه قدرت آفريد و توانست توازن قوا را به نفع انقلاب اسلامي ايران به‌هم بزند. بايد توجه داشت كه ما در سايه آموزش‌هاي نظامي به پيروزي نرسيديم. بلكه در سايه ايثار و شهادت‌گري پيروز شديم.

وي با بيان اينكه روحيه جهاد و ايثار لازمه مسئولين امروز جامعه است گفت: اگر امروز روحيه جهاد و ايثار را در عرصه سياست،‌اقتصاد و فرهنگ بين مسئولين داشته باشيم موفق‌تر هستيم. مقام معظم رهبري نيز در عرصه اقتصاد از اقتصاد مقاومتي سخن گفتند كه اولين مولفه آن روحيه جهادي است و با چنين روحيه‌اي مي‌توانيم در اين عرصه موفق حاضر شويم.
منبع: تهران امروز


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.